وکیل جهت طلاق توافقی

وکیل پایه یک دادگستری - وکیل برای طلاق توافقی

وکیل جهت طلاق توافقی

وکیل پایه یک دادگستری - وکیل برای طلاق توافقی

اگر مرد درخواست طلاق دهد

با توجه به کثرت سوال در خصوص طلاق به درخواست مرد و سوال توأمان که اگر زن طلاق نخواهد تکلیف چیست؟ باید به این نکات توجه کرد که اولا در قوانین جاری کشور طلاق در اختیار شوهر است و او می تواند با مراجعه به دادگاه خانواده و دادن دادخواست طلاق همسرش را طلاق بدهد. در این خصوص رضایت زن شرط نیست یعنی اگر زن طلاق نخواهد ولی مرد اصرار به آن داشته باشد در نهایت دادگاه ناگزیر به صدور حکم طلاق می باشد.

اما این که در مراحل طلاق دادن زن حائز اهمیت است حقوق مالی زوجه است که دادگاه رسیدگی کننده به طلاق مکلف در ضمن رای طلاق نسبت به آن ها تعیین تکلیف کند. مواردی مثل شرط تنصیف اموال، مهریه، اجرت المثل، حضانت، نفقه و نحله.

چه بسیار شاهد دادنامه های طلاق بوده ایم که رای طلاق صادر شده است ولی مرد به دلیل عدم توانایی نتوانسته رای طلاق را اجرا کند اما در مورد مدت زمان طلاق از طرف مرد کاملا بستگی به دادگاه رسیدگی کننده و از همه مهمتر اعتراض یا عدم اعتراض زوجه دارد با این توضیح که مراحل دادخواست طلاق از طرف مرد 3 مرحله ای است و شامل دادگاه بدوی، دادگاه تجدید نظر استان و دیوان عالی کشور می شود و اگر زنی مخالف طلاق باشد می تواند پرونده را تا رای نهایی دیوان عالی کشور طولانی کند. سوال می شود که آیا اعتراض زن موثر است در رای طلاق ؟

در جواب گفته می شود که چون اصل طلاق در اختیار مرد است رای صادر می گردد ولی مسائل مالی و غیر مالی در ارتباط با زوجیت ممکن است در دادگاه بالاتر به دلایلی نقض گردد.

توصیه می شود مطالبی را که با رنگ آبی در چند خط پیش مشخص شده و همچنین ذیل صفحه، لینک شده است را برای داشتن اطلاعات کامل مطالعه کنید و یا در صورت تمایل با ما تماس بگیرید.

وکیل متخصص طلاق         09122547699 – 44033677


منبع: اگر مرد درخواست طلاق دهد

وکالت طلاق


گرفتن وکالت در طلاق از مرد به دو روش امکان پذیر است یا به صورت شرط ضمن عقد نکاح که در سند ازدواج درج می شود و یا به صورت مراجعه به دفترخانه اسناد رسمی و اخذ وکالت در طلاق از زوج.

2- اگر وکالت در طلاق در ضمن عقد نکاح (سند ازدواج) باشد چون به اصطلاح حقوقی عقد ازدواج دائم، عقد لازم است وکالت مذکور قابل عزل نیست به عبارت دیگر مرد (موکل) نمی تواند زن (وکیل) را عزل نماید.

3- اگر وکالت در طلاق بعد از عقد، و در دفترخانه به زوجه یا شخص دیگری داده شود از سوی مرد قابل عزل است مگر این که مدت داشته باشد و تا مدت مشخص مرد حق عزل را از خود ساقط کرده باشد و یا این که در ضمن عقد لازمی وکالت اخذ شده باشد. مرسوم است که در خود وکالت در طلاق، قابلیت عزل و یا عدم عزل و یا مدت آن را درج می کنند.

4- داشتن وکالت طلاق یا همان تعبیر عامیانه وکالت حق طلاق از سوی مرد به زن به منزله این نیست که مرد دیگر نمی تواند همسرش را طلاق بدهد.

5- مرد می تواند وکالت در طلاق را به غیر از همسرش نیز واگذار نماید فرض کنید مردی مقیم خارج از کشور است، و برادرش در ایران از طریق وکالتی که در سفارت یا کنسولگری ایران در کشور محل اقامت تنظیم کرده، وکالت در طلاق همسرش را می دهد.

6- هیچ کسی از جمله زن که از مرد وکالت در طلاق دارد نمی تواند بدون وکیل دادگستری وکالت را اعمال نماید به عبارت دیگر کسی می تواند در دادگاه وکالت کند که وکیل دادگستری باشد. در وکالت در طلاقی که مثلا زن از شوهر دارد، برای اعمال آن باید از طریق انتخاب وکیل دادگستری اقدام نماید در این راستا زن با وکالت در طلاق به وکیل دادگستری مراجعه می کند و بر طبق حدود اختیارات وکالتنامه، برای شوهر وکیل انتخاب می کند و وکیل، وکیل مع الواسطه شوهر می شود.

7- کامل بودن متن وکالت در طلاق بسیار اهمیت دارد و متاسفانه نمونه وکالت در طلاق های که دفاتر اسناد رسمی دارند ناقص هستند. در این دو نمونه کامل وکالت در طلاق با مهریه و بدون مهریه در اختیار شما گذاشته شده است.

اصطلاحات حق طلاق زوجه و یا حق طلاق زن که در بین مردم رایج شده است منظور همان وکالت در طلاق است.

وکیل برای طلاق 09122547699 - 44033677


منبع: وکالت طلاق

طلاق توافقی بدون وکیل و مراحل آن

در طلاق توافقی زوجین الزام قانونی برای استفاده از وکیل ندارند و می توانند بدون حضور وکیل نیاز مراحل طلاق توافقی را بدون وکیل طی کنند اما وکالت به وکیل به جهت طلاق توافقی مزایایی برای موکل و حتی طرف مقابل دارد. اول این که چون نیاز به حضور ایشان نیست لطمه شغلی و یا حیثیتی - که احیانا ممکن است برای بعضی از افراد در اثر حضور در دادگاه خانواده متحمل باشد – به موکل وارد نمی آید ثانیا اضطراب - تنش و جر و بحث زوجین در شرف طلاق کاهش می یابد ثانیا داشتن وکیل در کیفیت کار و حفظ حقوق موکل و مدت زمان انجام طلاق توافقی کاملا تاثیر گذار است. در عین حال داشتن وکیل امری صد در صد اختیاری است.

2- برای درخواست طلاق باید کجا رفت؟ زوجین متقاضی جدایی از طریق طلاق توافقی در صورت نداشتن وکیل، باید به دفتر خدمات الکترونیک قضایی همراه با شناسنامه، عقدنامه و کارت ملی (مدارک برای طلاق توافقی) مراجعه کنند و درخواست طلاق توافقی را ثبت و امضاء کنند. پس از ارجاع شعبه درخواست شعبه دادگاه زوجین می بایستی به شعبه مربوط مراجعه کنند تا پس از انجام مشاوره دادگاه که اجباری است نزد قاضی حاضر شده و صورتجلسه دادگاه را امضاء نمایند. زوجین هر توافقی که با هم در مورد طلاق توافقی داشته باشند به دادگاه اعلام می کنند.

3- پس از صدور رای طلاق توافقی و اخذ قطعیت، زوجین 3 ماه مهلت برای مراجعه به دفتر طلاق و ثبت رسمی دارند.

در دادگاه های تهران زوجه ای که دوشیزه باشد معرفی به پزشکی قانونی می شود. اگر زوجه دوشیزه نباشد و یائسه نیز نشده باشد اخذ گواهی بارداری یا عدم آن به جهت ثبت طلاق الزامی است.

مهریه، حضانت فرزندان ملاقات و نفقه آن ها، نفقه زوجه و اجرت المثل، جهیزیه همگی وابسته به توافق زوجین است و رای دادگاه بر این اساس صادر می شود.

در هیچ یک از مراحل طلاق توافقی چه با وکیل و چه بدون آن الزام قانونی برای حضور یا اجازه والدین زوجین نیست حتی اگر زوجه دوشیزه باشد.

مشاوره تلفنی طلاق توافقی رایگان است لذا اگر سوالاتی در این خصوص داشتید با ما تماس بگیرید.

وکیل طلاق توافقی         09122547699 – 44033677


منبع: طلاق توافقی بدون وکیل و مراحل آن

قیمت وکیل برای طلاق توافقی

بر طبق ماده 1 آیین نامه تعرفه حق الوکاله و هزینه سفر وکلای دادگستری مصوب 1385 و همچنین ماده 19 لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب 1323، قرارداد حق الوکاله بین وکیل و موکل معتبر است. لذا هر آنچه وکیل و موکل در خصوص حق الوکاله توافق کنند ملاک عمل و معتبر می باشد. طلاق توافقی هم از این قاعده مستثناء نیست و هر آنچه بین وکیل طلاق توافقی و موکل توافق می شود مبنا آن است از این روست که ممکن است هر وکیل یا موسسه حقوقی قیمتی خاص خود را برای هر پرونده و طلاق توافقی اعلام کند.

گروه وکلای پارسای با توجه به این که به صورت تخصصی توسط وکلای خانم و آقا بیش از یک دهه است که بر امور خانواده (وکیل خانواده) تمرکز دارد و پرونده های متعدد و زیادی در این خصوص به ما مراجعه می کنند. دستمزد وکیل برای طلاق توافقی را نازلترین قیمت تعیین کرده است و در کمترین زمان ممکن که رویه دستگاه قضایی اجازه بدهد کار را به انجام می رسانند. برای اطلاع از هزینه وکیل برای طلاق توافقی (حق الوکاله طلاق توافقی) و هزینه های طلاق توافقی با ما تماس بگیرید.

طلاق توافقی و مهریه
توصیه می شود برای اطلاعات کامل در خصوص طلاق توافقی به لینک توضیحات کامل طلاق توافقی مراجعه شود و برای دانستن مزایای داشتن وکیل برای طلاق به این لینک و همچنین اطلاع از زمان انجام طلاق توافقی به این لینک مراجعه نمایید.
اگر به دنبال وکیل ارزان برای طلاق هستید و همچنین برای دانستن مراحل طلاق توافقی با وکیل و قیمت وکیل برای طلاق توافقی با ما تماس بگیرید.
مشاوره حقوقی طلاق توافقی رایگان است.

وکیل برای طلاق توافقی          09122547699


منبع: قیمت وکیل برای طلاق توافقی

حق طلاق زن

همانطور که می دانید بر طبق ماده 1133 قانون مدنی و شرع، طلاق به دست مرد است اما مرد می تواند اجرای حق خود در طلاق را به همسرش یا هر شخص دیگری وکالت دهد این وکالت در طلاق یا همان حق طلاق به دو صورت است.

یکی این که به صورت شرط ضمن عقد در سند نکاحیه نوشته شود. دوم این که زوج (مرد) به یکی از دفاتر اسناد رسمی مراجعه می کند و وکالت در طلاق به همسرش یا دیگری بدهد اگر زوج خارج از کشور باشد می تواند به سفارت یا کنسولگری ایران مراجعه کند و وکالت در طلاق را به هر کس که تمایل داشته باشد اعطا کند. اما مورد شایع این است که مرد به همسرش وکالت در طلاق می دهد ولی همانطور که گفته شد زوج می تواند این وکالت در طلاق را به هر کس که بخواهد فرضا پدرش یا دوستش واگذار کند.

آنچه که در وکالت در طلاق (حق طلاق) اهمیت دارد حدود اختیارات است. به عنوان مثال مرد می تواند از سردفتر بخواهد که در وکالت قید کند طلاق در قبال بذل (بخشیدن) تمام مهریه باشد و یا نه می تواند وکالت در طلاق را با بذل هر مقدار از مهریه یا غیر آن قرار دهد. لذا در خصوص این پرسش که آیا با وکالت در طلاق امکان گرفتن مهریه وجود دارد؟ باید گفت که بستگی به حدود اختیارات وکیل در وکالت در طلاق دارد.

وکالت در طلاق اگر در ضمن عقد نکاح (سند ازدواج) شده باشد غیر قابل عزل از جانب مرد می باشد و اگر اعطای وکالت در طلاق در دفترخانه داده شده باشد می تواند بلا عزل و یا قابل عزل و یا مدت دار باشد که همه این موارد بستگی به مرد دارد که چه نوع وکالت در طلاقی بخواهد اعطا کند.

نمونه متن وکالتنامه حق طلاق با مهریه

نمونه متن وکالتنامه حق طلاق بدون مهریه

اگر زنی وکالت در طلاق از همسرش داشته باشد بدون نیاز به حضور شوهر در تمام مراحل و از طریق وکیل دادگستری می تواند با طلاق توافقی، به راحتی طلاق بگیرد. برای اطلاع بیشتر در خصوص مراحل طلاق با داشتن حق طلاق زن به لینک زیر مراجعه کنید.

پرسش دیگر در این خصوص وجود دارد این که آیا زن هم می تواند وکالت در طلاق به شوهر خود بدهد - یعنی عکس آنچه که در بالا گفته شد - در این مورد نیز مشکل حقوقی و قضایی وجود ندارد و زن می تواند با مراجعه به یکی از دفاتر اسناد رسمی به شوهر وکالت برای گرفتن وکیل به جهت مطلقه نمودن خود از قید زوجیت با وکالت بذل تمام یا قسمتی از مهریه را بدهد اگر چه که این وکالت کم دیده می شود ولی منع قانونی ندارد ولی مشکل این وکالت نامه ها که زوج، وکیل زوجه می شود آزمایش بارداری یا بکارت است که باز هم نیازمند حضور زوجه برای آزمایش بارداری و یا تست بکارت می باشد.

برای مشاوره حقوقی رایگان تلفنی و همچنین وکیل برای طلاق توافقی و اطلاع کامل از مراحل و هزینه ها با ما تماس بگیرید.

شماره های تماس: 44033677 - 44963487


منبع: حق طلاق زن